Skip Navigation Links

چطور بهترين نتيجه را از بازاريابي با پيامك بگيريم؟

نوشته شده درتاریخ : 1394/03/23 ساعت : 09:44:49

  اين روش مي تواند جايگزين مناسب تراکت هاي تبليغاتي باشد . شايد در اين روزها ديگر افراد کمتر به تراکت هاي تبليغاتي که درب منزل يا محل کار آنها و روي زمين رها شده است اهميت مي دهند، اما با آمدن تکنولوژي تلفن هاي هوشمند در اين دوران شاهد بيشتر شدن استفاده مردم از اين وسيله ارتباطي هستيم. پس چرا از اين وسيله براي ارايه تبليغات خود استفاده نكنيم؟

اصطلاح بازاريابي چريکي را به اين دليل به اين روش  نسبت ميدهم زيرا به صورت غافلگيرانه وارد ذهن مخاطب شما مي شود و اگر متن خوبي را به وي ارايه نماييد مطمئننا در همان لحظه با شما تماس خواهد گرفت،

 نحوه نوشتن متن تبليغاتي

 براي نوشتن متن تبليغاتي پيامك رعايت چند نكته ضروري ايست اول اينكه متن شما بايد خلاصه شود نكته دوم متن شما حتما بايد حاوي كلماتي مانند تخفيف، رايگان، يا ارايه قيمت پايين باشد، شما بايد اصل پيشنهاد رد نشدني را در نوشتن پيام رعايت نماييد،

 اين اصل بدين معناست كه شما چه خدمتي داريد و آن را به چه صورتي ارايه مي نماييد كه اگر به يك مشتري احتمالي ارايه نماييد، او نتواند آن پيشنهاد را رد كند، بعدا در اين باره به صورت يك مقاله جداگانه توضيحات بيشتري را ارايه خواهم داد،

 نحوه پاسخ دادن به تلفن ها

 نكته مهمي كه در ارسال هاي پيام كوتاه وجود دارد نحوه پاسخگويي به تماس هاي دريافتي از اين طريق است، بايد اين نكته را به ياد داشته باشيد كه از لحاظ رواني مشتري پيامكي در همان لحظه مشاهده پيامك به وجد امده و احساس نياز به خدمات شما و پيشنهاد شما مي كند و در همان لحظه با شما تماس مي گيرد، فرد پاسخگو به تلفن ها بايد با اصول بازايابي تلفني آشنا بوده و طوري با مخاطب صحبت كند كه وي را مشتاق تر نمايد، به عنوان مثال پيشنهاد رد نشدني ديگري را در بازه زماني كوتاه به وي ارايه نمايد،

 هميشه اصل محدود كردن زمان و فروش ويژه براي مشتريان جذاب است، به طور مثال مي توان به مشتري گفت اگر تا فلان تاريخ از خدمات استفاده كنيد مي توانيد يك خدمت جذاب ديگر را نيز هديه يا تخفيف ويژه بگيريد، بویژه در مورد پزشكان بايد سعي كنند مشتري را دعوت به ملاقات حضوري كنند و تا جايي كه امكان دارد از دادن قيمت نهايي به وي پرهيز كنند،

 موضوع قيمت

 هميشه به ياد داشته باشيد با ارايه قيمت به مشتري در همان ابتدا ، وي را براي خريد سرد كرده ايد، موضوع قيمت اصلي ترين مسئله براي مشتري است، اين يك اصل است كه تمام خريد هاي ما يك امر احساسي ايست و ما بعد از خريد آن را با دلايل منطقي توجيه مي كنيم!

 پس تا جاي ممكن از دادن قيمت پشت تلفن به مشتري بپرهيزيد و اينكه شما داريد از دادن قيمت طفره مي رويد را به روي مشتري نياوريد، و وقتي وي دررابطه با قيمت خدمات از شما سوال مي كند شما به ارايه بيشتري از مزاياي محصولات و يا خدمات خود بپردازيد و در صورت تكرار سوال ارايه قيمت ، يك قيمت پايه بسيار پايين به وي ارايه نماييد،

در انتها ياداور مي شوم اگر بعد از ارايه يك متن خوب و انتخاب مناسب منطقه اي كه براي انجا پيامك انبوه مي فرستيد،تعداد زيادي تماس داشتيد اما مراجعه كننده اندكي را جذب كرده ايد، اشكال كار شما از نحوه پاسخ دادن و موضوع قيمت خواهد بود، در صورتيكه تماس اندكي داريد متن ارسالي خود را باز بيني كنيد و طبق اصولي كه ذكر شد متن بنويسيد.